» » نمایشگاه «جامعه قرآنی؛ بصيرت، فرصت‌ها و آسيب‌ها»

يكي از دغدغه‌های رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي که همواره در بيشتر فرمايشاتشان به طور جدي بر آن تاكيد داشته‌اند، مفهوم «بصيرت» و ضرورت برخورداري و بهره‌مندي از آن به عنوان «تنها راه براي گمراه نشدن در گردو غبار ايجاد شده بر اثر فتنه» است.

از سوی دیگر شاهد هستیم به فضل الهی و بركت انقلاب اسلامی، حركت قرآنی که در کشور به راه افتاده است، از موج‌های تحسين برانگيز در جهان اسلام است. منظومه‌ها و مجموعه‌های قرآنی فعال در سراسر كشور، سرمايه‌هايی خوبی محسوب می‌شوند که به نظر می‌رسد اکنون به بلوغ نسبی رسيده‌اند و ظرفيت حضور در عرصه‌های فرهنگی، سياسی و اجتماعی را دارند؛ لذا انتظاری كه از اين مجموعه می‌رود اين است كه با رويكرد و منطق قرآنی در این عرصه‌ها نقش‌آفرين باشند.

در این راستا ، سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان کشور ، همایش «جامعه قرآنی؛ بصيرت، فرصت‌ها و آسيب‌ها» با حضور حجت‌الاسلام علی محمدی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه، حميد محمدی، معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، در روز یکشنبه 22 ارديبهشت‌ماه به همت خبرگزاری ايكنا و با همكاری 17 سازمان و نهاد قرآنی كشور  و جمع كثيری از فعالان قرآنی كشور در مجتمع فرهنگی ـ دانشجويی 13 آبان  برگزار نمود.

اين همايش يك‌ ‌‌روزه با طنين‌انداز شدن سرود ملی كشورمان آغاز شد و در ادامه آن حاضران در اين همايش شاهد اجرای تئاتر در سالن محل برگزاری همايش بودند.

تلاوت آياتی از كلام‌الله وحی توسط سعيد طوسی، قاری بين‌المللی كشورمان بخش ديگری از اين مراسم بود و در ادامه آن نيز نماآهنگی در مورد اين همايش پخش شد.

نظر به معرفی محصولات فرهنگی ارگانها و موسسات قرآنی در کنار برگزاری همایش نمایشگاهی  در حوزه های : جامعه قرآنی و بصیرت، بیداری اسلامی ، سبک زندگی قرآنی و دینی ، جامعه قرآنی  و دفاع مقدس  جهت نمایش آثار  برگزار گردید.

ارگانها و موسسات قرآنی مشارکت کننده در ارائه محصولات فرهنگی  :

1-دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی

2-معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی

3-سازمان اوقاف و امور خیریه

4-معاونت تهذیب حوزه های علمیه قم

5-بنیاد شهید و امور ایثارگران

6- سازمان دارالقرآن کریم

7- شورای عالی قرآنی

8-مرکز فرهنگی سید الشهدا نشر شاهد

9-شبکه قرآن و معارف سیما

آنچه که در شرایط فتنه ضروری می نماید این است که همواره متمسک به حبل محکم الهی باشیم و با تعمق در حدیث ثقلین این نکته را دریابیم که برای پیمودن مسیر بصیرت راهی نیست به جز چنگ زدن به مضامین حکیمانه قرآن و عمل به سیره معصومین علیهم السلام. خوب است بدانیم در گستره آنچه که گفته شد بهره مند شدن از چشمه زلال سخنان آنان که خود ظلمات فتنه را با روشنایی بصیرت دریدند و با عمل خویش دیگران را نجات دادند و چراغ راه پر فراز و نشیب دنیا تا آخرت بوده اند ، نیز راهگشای مدافعان ولایت خواهد بود.

در همین راستا نمایشگاه حاضر در چهار بخش تقدیم می گردد.

1-گلچینی از سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب « مد ظله العالی » و معصومین ( علیهم السلام) و آیاتی از کلام الله مجید به منظور شکافتن پرده های ظلمانی  فتنه به وسیله نور بصیرت

2-بخشی از وصایا و زندگینامه شهدای 8 سال دفاع مقدس که با قرآن مأنوس بودند.

3-تصاویری از دلاورمردی های رزمندگان اسلام

4-پوسترهایی با موضوع بیداری اسلامی

 

92/02/10